måndag 19 september 2011

Så hände det

Natten till lördag vaknade jag höggravid och kissnödig, inget ovanligt i det. Men när jag reser mig upp tänker jag, vad hände nu, kissade jag på mig??? Men nej, det var vattnet som gick. Vi hade tur att barnen redan sov hos moster så nu var det bara att packa klart väskan och sen åka till förlossningen.

Väl där konstaterades att det vattnet som gått och att jag hade lite värkar. Under dagen fick jag bricanyl och så väntar vi. Och helt plötsligt så var det dags för kejsarsnittet.

Personalen var fantastisk. Jag kände verkligen att alla läst min journal och ville att det skulle bli bra den här gången och att alla verkligen brydde sig. Sen låg vi på uppvaket en stund. Och nu huserar vi på BB. Idag är det barnläkar kontroll och sen förhoppningsvis går vi åka hem. Hem och mysa med familjen!

Tänk, jag är trebarnsmamma!!

Låt mig presentera, Niels, 3550 g och 50 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar