onsdag 22 september 2010

En rapport från hålet i väggen...

Alltså. Jag älskar mina ungar. Nått galet faktiskt! Men livet som små barnsförälder är tungt ibland, och allt annat än glamouröst.

Vår lilla Sixten sover så dåligt just nu, vilket säkert till stor del är en reaktion på vårt röriga liv de senaste 8 veckorna. Att vi bott på flera ställen och att vi i dag bor i en väldigt liten lägenhet, det finns knappt utrymme att leka på. Och alla är lite irriterade pga att det är trångt och dant. Vi har nu dessutom provat på att minska ner Sixtens sov tid på dagis. Och hoppas att det kanske ska ge lite resultat. Han sover gärna två timmar på dagen och det är lite länge. Jag hoppas verkligen att det blir bättre i och med att vi flyttar till nya lägenheten. Där barnen får mer utrymme, och det blir mysigare och mer harmoni.

Samtidigt har jag funderat på om det kan vara så att det är värt att gå ner i arbetstid. Helt klart är ju att jag kommer att förlora en hel del i pengar.... Och det är inte kul. Men samtidigt är jag just nu jätte stressad och känner att jag inte räcker till alls. Och Sixten fixar inte alls att äta middag halv sju på kvällarna, som inte vart några problem alls för Torsten när han var mindre, utan behöver äta helst runt halv sex. Så svårt att hinna med. Jag vill ha mer tid med dem på kvällarna. Önskar så att man någonstans kunde söka bidrag ur en fond någonstans för föräldrar som behöver gå ner i arbetstid.

Nu närmar sig flytten. Fina mattor till hall och kök är beställda. Soffan är tittad på och ska beställas. Vi har vart på Ikea och tittat, och känner att det börjar ta sig, planerna. Vi behöver köpa lite byråer, och säng till Torsten och en ny vardagsrums möbel. Måste ju ha någonstans att göra av med alla glas vi äger.... Och det är en del.

Jaha ja, nu ska denna trötta mamma jobba vidare.

Just det, jag vill rikta ett stort tack till alla som hjälpt oss under den här tiden, med barnvakt och middagar på helger och kvällar. Till kompisar som ordar tjejkvällar och mysiga vardagsmiddagar, så att familjen och jag fått hämta andan lite emellan åt. Ni är alla underbara! Tack!

Vink Vink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar