söndag 23 oktober 2011

Dagen i dag

I dag är jag Djurgårds änka. Djurgården spelar sin sista match för i år. Så jag försöker få ihop det här hemma. På förmiddagen var jag till Ica Maxi en sväng och köpte nya blommor till vardagsrummet, för pelargonerna har nu fått flytta ut på balkongen för övervintring, vi får se hur det går. Sen var jag och grabbarna ute och lekte en sväng i parken, men fy så kallt det var, så det vart bara någon dryg timme, sen fick vi gå in. Nu sitter grabbarna och kollar på film, efter att det vart lite allt för bråkigt här, de behövde varva ner på nått sätt. Jag dricker kaffe och hoppas huvudvärken ska gå över snart.

I veckan som kommer måste vi bege oss och handla vinterskor. Främst till Torsten, eventuellt också till Sixten, i första hand. Men i år behöver både jag och Fredrik nya vinter skor. Det blir så kostsamt bara... Jag och fredrik får nog vänta in i det sista med att köpa till oss. Sen kan det bli minusgrader om det vill, men inte innan skorna är köpta.

Ska passa på och plocka undan lite nu innan Niels vaknar. För om nån timme är det dags att laga mat och sen nattning och därefter är Niels oftast ganska missnöjd så då blir det inte så mycket gjort. Bara om jag slänger ner han i Baby Björnen och bär lite. Tror förövrigt att jag behöver mjölkchoklad.

Farmor Ingegärd, ska ni hämta nått i veckan?

Hej Svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar