onsdag 16 november 2011

Öron o ögon

I går tog vi oss till närakuten med Sixten. Tyckte under dagen o framförallt eftermiddagen i går att han var väldigt hängig. Inte så hög feber, men verkligen inte piggelin. Läkaren kunde snabbt konstatera att han hade en rejäl öroninflamation och ögoninflamation. Så nu har vi fått penicillin. Kåvepenin, smakar fan. Han är jätte duktig som snällt tar det.

Lite synd dock att han blir hemma hela veckan. Han kommer av sig med dagis rutinerna.

För övrigt har treårstrotsen slaggit ut i full blomm nu. Herreud vad vi konflikthanterar (när mamman orkar) och bråkar (när mamman inte orkar). Jag försöker verkligen vara en bra mamma och välja mina strider men det är så svårt ibland.

Själv är jag en fruktansvärt trött mamma nu på morgonen. Sovit hyfsat i natt, men det får bli en hel del kaffe i dag. Nu ska jag flytta mig till soffan och amma, dricka kaffe o kolla tv. Hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar