fredag 5 juni 2009

Falsk krupp

I natt var en liten tuff natt. Vid två någon gång vaknade Torsten och var rädd och sa att han hade konstig hosta. Och mycket riktigt, en skällande hosta hade han. Så då gav vi avsvällande mediciner och hostmedicin. Tack o lov för bra grejer för sen sov han gott hela natten - i min säng. För straxt där efter vaknade Sixten och fick välling och bricanyl, han hostar han med. Och efter att vällingen var uppäten och jag skulle lägga mig igen upptäcker jag att Torsten har tagit typ hela platsen i sängen, så jag fick snällt gå och lägga mig på soffan.... sovit så där va. Men vad gör man inte för sina barn!

Nu är jag på jobbet och är lite trött. Äter frukost, macka med ost och kaffe. Funderar på om jag ska ha en yoghurt också kanske...

I helgen blir det lugnt, ganska trist väder. Men på söndag ska vi till båtklubben och titta på när sjöräddningen kommer och visar upp sig. Det tror jag att Torsten kommer att uppskatta. Det blir visst lite lunch också.

Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar