söndag 1 november 2009

Oj vilken helg

Denna helg har vi hunnit med en hel del. Jag var ledig i fredags (dag före röd dag) och då blev det lite shopping i Farsta. Båda barnen behövde vantar och mössa. Nu när det är svalt i luften. Torsten valde (som ni sett nedan) rosa mössa o vantar så klart. Jätte fina. Och så passade vi på att handla födelsedags present till pappa Fredrik också. På kvällen vaccinerade vi oss mot "Nya Influensan", känns skönt att det är gjort. Ingen av oss fick någon biverkning och det var skönt. Det enda jag kan klaga på är blåmärket jag fick ;).

Lördagen började med sovmorgon för mig, och sen blev det paket öppning för pappa. Och jag slog till på att baka sconnes. Så gott. Jag åt med marmelad, Torsten med sylt. =)

Sen for vi runt lite på olika kyrko gårdar och tände ljus och hedrade våra döda. Torsten tyckte att det hela var mycket märkligt och hade tusen frågor om döda människor. Och själen. Och vad som händer. Jag svarade så gott jag kunde, men jag gissar att han går och bearbetar allt detta nu, så det kommer nog ytterligare frågor om några dagar. Sen blev det födelsedags middag för pappa hos faster o kusin.

I dag söndag har vi vart o matat ankorna vid Årsta viken och sen grillade vi korv till lunch. Väldigt mysigt, om än lite kallt. Och sen har kvällen för mig bestått i städning. Shit vad skitigt man kan ha...... och ändå är jag inte klar. Det är för sent nu, så det blir till att dammsuga i morgon kväll.

Nu är det dags för sängen! Sov gott vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar